අඳුරට එරෙහිව

pපාන්දරින්ම චිරි චිරි වැස්ස ඇද වැටෙන්නට පටන් ගෙන තිබේ. යමක් ලිවිය යුතු යැයි සිතාගෙන අවදි වූ මගේ හිතට භීතිය දැනෙන්නට පටන් ගෙන තිබේ.

විදුලි බල්බය නිවී ගියේ වැසි පොද ආරම්භයත් සමඟමය. ජනේලය අසල හිඳ සිටි මම වහා එතැනින් මෑත් වූයෙමි. භීතිය රජ කරන විට නිදහසේ කිසිවක් ලිවිය නොහැකිය. ඉටිපන්දමක් දැල්වීමේ අදහසින් අතපත ගාන මට හමු වූයේ ගෙවීමට ප‍්‍රමාද වූ විදුලි බිල්පත් කිහිපයකි. විදුලි සැපයුම විසන්ධි කළා නම් කොහොමටත් අඳුර පලවා හරින්නට සිදු වන්නේ ඉටිපන්දම් එළියෙන් බව කල්පනා වූ නිසා මම ලිවීම පසෙක තබා උදෑසන වන තුරු නිදන්නට තීරණය කළෙමි. එහෙත් ඒ සමඟම විදුලි බල්බය දැල්විණි.

ජන සමාජයක අඳුර දුරු කිරීමේ කටයුත්ත ගැන ලියන්නට සිත් වූයේ ඒ සමඟමය. වරින් වර දාර්ශනිකයන්, විiාඥයන්, කලාකරුවන් හා විප්ලවවාදීන් විසින් අඳුර දුරු කිරීමේ ප‍්‍රයත්න දරන ජන සමාජය ඉදිරියට ගමන් කරන්නේ ඒ උත්සාහයේ ප‍්‍රතිඵලයක් ලෙසය. පුද්ගල භූමිකාවක් ලෙස එම විශේෂතාව තිබිය දී වුව ද සමාජයීය මිනිස් භාවිතාවේ දායකත්වය ද ඊට අත්‍යවශ්‍ය වන බව අමතක කරන්නට නොහැකිය.

මිනිස් සමාජය පුළුල්ව ගත් විට එහි ඉතිහාසයේ සිටම පැවැති අන්ධකාරය දුරු කරන්නට දායක වූයේ කේවල මිනිස් ක‍්‍රියාකාරීත්වය මෙන්ම සාමූහික ප‍්‍රයත්නයත් ඒකාබද්ධවය. පන්ති සටන් ලෙස සාමූහික ප‍්‍රයත්නයත් දේශපාලනිකව අරුත් ගැන්වෙයි. පුරාණයේ ස්පාටකස්ලාගේ සිට වර්තමානයේ ස්නෝඩන්ලා අසාන්ජ්ලා දක්වාම පුද්ගල දායකත්වය සටහන් වේ. සදා නිම කළ ආකාරයක් ලෙස පවතින දේ භාර ගන්නවාට වඩා එය ප‍්‍රශ්න කරන හා වෙනස් කිරීමේ අරුතින් හෙළිදරව් කරන මිනිස් උත්සාහයන් ඇත්තේ අල්ප වශයෙනි. අපේ සමාජයේ ඉතිහාස පුවත්වල එවැනි පුරෝගාමීන් හමු වන්නේ ලිඛිත ඉතිහාසය යැයි කියන පුරාජේරුව තුළ නොවේ. ජනප‍්‍රවාදය හා ජන කලාව තුළ විප්ලවවාදී මිනිස් ක‍්‍රියාකාරීත්වයන් ගැන සටහන් වේ. සම්මත සමාජ රාමුවට පයින් ගසා රාජ්‍යත්වය වෙනුවට සැඩොල් කුලය තෝරා ගන්නා සාලියගේ සිටම එවැනි ප‍්‍රයත්නයන් ගැන ජනප‍්‍රවාදයේ සඳහන් වේ.

ඉංග‍්‍රීසි යටත් විජිත පාලනය පරාජය කළ නොහැකි යථාර්ථයක් ලෙස භාර ගත් වංශවතුන් හා ගැමියන් අතරට බලාපොරොත්තුව ගෙන ආවේ වරින් වර ඔවුන් අතුරින්ම පැනනැඟුණු කැරැුලිකාරී ප‍්‍රයත්නයන් හරහාය. සරදියෙල් ගැන හැර අන් සෑම අවස්ථාවකදීම කියනු ලබන අතීත කතාවල ඇත්තේ වංශවත් නායකයන් විසින් තමන්ට අහිමි කළ රාජ්‍යත්වය නැවත හිමි කරගන්නට ඉංගී‍්‍රසීන්ට එරෙහිව සටන් වැදෙමින් කැරැුලි මෙහෙයවූ බවකි. මේ නිසා පවතින යථාර්ථය ප‍්‍රශ්න කිරීම පමණක් වැදගත් වන්නේ නැත. පැරණි සමාජය වෙනුවෙන් ඒ ප‍්‍රශ්න කිරීම කරනු ලබන්නේ නම් එහි දී ද මිනිස් සමාජයේ අඳුර දුරු කිරීමට දායකත්වයක් නැත. පවතින පාලනය, රාජපක්ෂ ඒකාධිපතීත්වය පවා පරාජය කළ යුතු නව සමාජයක අපේක්ෂා වෙනුවෙන්ම පමණකි.

අප හා අදහස් දක්වන හිතවතුන්, සමාජ ක‍්‍රියාකාරිකයන්ගෙන් වැඩි දෙනකු ප‍්‍රමුඛ උවමනාව ලෙස දකින්නේ කුමන හෝ මිලක් ගෙවමින් ඒකාධිපති පාලනය පලවා හැරිය යුතු බවයි. පවතින පාලනයේ දුෂ්ඨ බව, නිදහස අහිමි කරමින් ගෙන යන මර්දනකාරීත්වය වැටහෙන්නේ සංවේදී වූ මිනිසුන් අතළොස්සකට පමණක් යැයි සිතිය යුතු නොවේ. වෙනසක් වෙනුවෙන් ලියන, හඬ නඟන, සටන් වදින මිනිසුන් සියලූ දෙනාගේම පොදු එකඟතාව වන්නේ පවතින තත්වය වෙනස් කර ‘වඩා ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී හා මිනිස් නිදහස ඇති පාලනයක් බිහි කළ යුතුය’ යන්නයි. එහෙත් ඒ අය අමතක කරන්නේ 1993 – 94 වසරවල දී මෙවැනිම ප‍්‍රයත්නයක් දැරූ මිනිසුන්ගේ කාර්යභාරය ඇගයීමක් කරගත යුතු බවයි.

වසර 17ක එක්සත් ජාතික පක්ෂ පාලනය පලවා හැරීමේ අරමුණක් ඇතිව මාධ්‍යවේදීන්, කලාකරුවන්, විද්වතුන් දේශපාලන පක්ෂ සමඟ අත්වැල් බැඳගන්නා ලදී. පරාජය කරන ලද අරගලයක වේදනාවෙන් සිටි ඇතැම් විප්ලවවාදීන්ට එහි දී අවශ්‍ය වූයේ ‘වෙනසක් කරමු – එහෙත් කුමන ආකාරයෙන්ද?’ යන ප‍්‍රශ්නය ඉදිරිපත් කිරීමටයි. ඒ ප‍්‍රශ්නය ඇසීම නිසා පවා ඔවුන් අමිහිරි අත්දැකීම්වලට මුහුණ දෙන තත්වයකට ඇදදමන ලදී. එක්කෝ යූ.එන්.පී. ආණ්ඩුවේ බළල් අතක් ලෙස වෙනසක් කිරීමේ අරමුණට බාධා කිරීමේ අරමුණින් එම ප‍්‍රශ්නය නඟන බවට චෝදනා කෙරිණි. නැති නම් ඒ ප‍්‍රශ්නය ඇසූවන් ‘පිස්සන්’ බවට නාමකරණය කරන ලදී.

එහෙත් වෙනසක් කිරීමට කැප වුණු ප‍්‍රමුඛ පෙළේ ක‍්‍රියාකාරීන් අතුරින් වැඩි පිරිසක් එජාප පාලනය පෙරළාදමා පිහිටුවන ලද පොදු පෙරමුණු ආණ්ඩුවේ තනතුරු ලබා ගත්හ. නැති නම් විවිධ වරප‍්‍රසාද, පඬුරු පාක්කුඩම් ලබා ගත්හ. අවසානයේ දී එජාප පාලනයේ පරාජයක් නොව හිමිව තිබුණේ එහිම වඩාත් ජුගුප්සාජනක දිගුවකටය. එදා යූ.ඇන්.පී.යේ 17 වසරක ශාපයට එරෙහිව පෙරමුණ ගත්තෝ අද කොතැනද?
විසි අවුරුද්දක් ගෙවී ඇත. තවත් කාලයක් ගෙවී යනු ඇත.

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

%d bloggers like this: