හතරවැනි තට්ටුවේදී – 16

සිරගතව සිටියදී මගේ අයිතිවාසිකම් උල්ලංඝනය කෙරුණද මා බාහිර සමාජයෙන් වෙන්කර තබන්නට බලධාරින් අත්සන් කළ රැු`දවුම් නියෝගය නිසා මා සතු කාලය නාස්තිකරන්නට ඔවුන්ට හැකිවුයේ නැත.
රැු`දවියන්ට ජාත්‍යන්තර රතුකුරුස කමිටුවෙන් ලබාදුන් කෘති කිහිපයක් කියවන්නට මට හැකි විය. පර්ල් එස්.බක් ලියන ලදුව සේනාරත්න විරසිංහ විසින් කළ පරිවර්තනය ‘සාරභූමියේ පුත්තු’ කෘතිය දෙවනවරටත් කියවන්නට හැකි විය. එපමණක් නොව ඕ’ෆ්ලෙහාටි නම් අයර්ලන්ත ලේඛකයාගේ ‘සාගතය’ නමැති කෘතියේ ඉංග‍්‍රීසි මුද්‍රණයක් කියවන්නට හැකි විය. මීට අමතරව අභය හේවාවසම්ගේ පරිවර්තනයක් වූ ‘යුදබල්ලෝ’ කෘතිය කියවන්නට අවකාශ ලැබිණි. මේ අතරතුර දෙමළ ජාතික රැු`දවියන් විසින් වරින්වර තමන්සතු පොතපතෙහි අඩංගු කරුනු තමන්ට හැකි පමනින් පරිවර්තනයකර විස්තරකරන ලදී.
නීති සහ යකඩකූරුවලින් කොටුකර තිබුණ ද මුරභටයන් හා ආරක්ෂක කැමරා යොදා නිරීක්ෂණයට ලක්කළ ද සිරකුටියේ සගයන්ගේ අත්දැකීම් පිළිබ`ද අසාදැනගන්නට ඕනෑතරම් අවකාශ යොදාගත හැකි විය. ජීවිත අත්දැකීම් කියැවීම පොත් කියැවීමට වඩා රසවත්බවක් හා ජිවිතාවබෝධයක් ලබාදෙන්නකි. ඔවුන්ගෙන් වැඩිදෙනා එල්ටිටීඊයට සම්බන්ධව සිටිවුන් බව නිසැකය. එහෙත් එම අත්දැකීම් මා සම`ග පවසන්නට එතරම් කැමැත්තක් නොදක්වනවිට බලකරසිටින්නට උත්සාහ නොකළෙමි. ඔවුන් පිළිබ`ද අපරාධ පරික්ෂණ දෙපාර්තමේන්තු නිලධාරින් විසින් පැවසූ කරුණු එලෙසින්ම විශ්වාස කිරීමට හැකියාවක් මට නොතිබිණි. එල්ටීටීඊය යටතේ සහ යුද සමයේ දෙමල ජනතාවගේ අත්දැකීම් පිළිබ`ද වරින්වර සැබෑ තොරතුරු ගවේශනය කර තිබුණු පුද්ගලයන් ලියූ තොරතුරු මම දැන සිටියෙමි. එල්ටීටීඊයට පක්ෂපාත මූලාශ‍්‍ර මෙන්ම එල්ටීටීඊ විරෝධී දෙමළ ජාතිකයන්ගේ තොරතුරු ඇසුරුකරන්නට මට හැකි විය.
එල්ටීටීඊ රැු`දවියන්ගේ අත්දැකීම් වශයෙන් මේ කිසිවකටත් වඩා නොඇසු විරූ කරුණු රැුසක් මා හමුවේ ඉදිරිපත් කරන ලදී. ඔවුන්ගේ එක්තරා තරුණයෙක් එල්ටීටීඊ නායකයාගේ සුපිරි මුරබළකායට අයත්ව සිටියෙකි. එල්ටීටීඊය විසින් පත්වන ලද සන්නද්ධ පුහුණු පාඨමාලා 11ක් හදාරා ඇති මේ ලාබාල තරුණයා අතිශය උෙiා්ගිමත් අයකු බව මට වටහාගත හකි විය. සිය ජීවිත අත්දැකීම් හෙළිකරනවාට වඩා එල්ටීටීඊයට විරුද්ධ මතපළකරන අන් අයගේ ඇනුම්පද ඉවසා සිටීමට ඔහුට හැකි විය.
රහස් පොලිසියේ නිලධාරියකු විසින් ඔහු කොටුකරගත් ආකාරය විස්තර කළේ මෙසේය.
2009 නොවැම්බරයේ පැවැති දෙමළ ජනතාවට අනන්‍ය උත්සවයකදී වෙරිමත් වූ දෙමළ තරුණයන් කිහිපදෙනෙක් රැුගත් ත‍්‍රිරෝද රියක් වවුනියාව පොලිසියට හසු විය. රජයේ ඔත්තුකරුවන්ට අනුව ඒ පිරිස අතර ත‍්‍රස්තවාදී සැකකරුවන් සිටියේය. ඒ අය උපක‍්‍රමශීලී ලෙස කැ`දවාගන ගොස් විමසාබැලීමේදී තවත් දෙදෙනකු පොලිසියට භාරවිය. ඒ අතර සිටි තරුණයකු හිස්වැස්මක් පළ`ද සිටියේය. ඔහු නිශ්චිතව එල්ටීටීඊ බවට හ`දුනානගන්නා ඔත්තුකරුගේ උපකාරයෙන් එහි සිටි අපරාධ පරික්ෂණ දෙපාර්තමේන්තු නිලධාරිහු මේ විශේෂ සැකකරු කැ`දවාගෙන එනලද මුත් මසකට දෙවතාවක්වත් මෙම තරුණයා බලන්නට වවුනියාව අධිකරණයේ නඩුව විභාගකරන අවස්ථාවට සහභාගි වෙයි.
මේ අතර සිටි එක් තරුණයෙක් මා සම`ග දේශපාලනය පිළිබ`ද බොහෝ දේ සාකච්ඡුා කළේය. ඔහු එල්ටීටීඊයේ නාවිකයකු ලෙස ලොවපුරා සංචාරය කරනලද බව හෙළිකළේය.
‘‘ඒත් මම 2005දි සංවිධානෙන් අයින් වුණා.’’ ඔහු කීවේ අතෘප්තිය අ`ගවමිනි.
‘‘ඇයි එහෙම වුනේ?’’ මම ඇසුවෙමි.
‘‘ඒ දක්වා අපේ නායකයන් මට ඇෙ`ගව්වෙ ඔවුන් වාමාංශික දේශපාලන අරමුණක් ඇතිව ඉන්න බවයි. ඒත් 2002 සටන් විරාම ගිවිසුමක් ගහලා යන්න පටන්ගත්තෙ ධනවාදි මාර්ගයේ බව මම තේරුම්ගත්තා. ඉතින් මට මේ බොරුව ඉවසාගෙන ඉන්න බැරි නිසා හෙමින්ම අයින්වුණා. වවුනියාවට ඇවිත් ජීවත්වෙන්න පටන්ගත්තා. පස්සෙ කාලයක තයි ඇරස්ට් කළේ’’
ඔහුගේ බිරිය සහ දියණිය පිළිබ`ද කියනවට මගේ බිරිය හා දියණිය සිහිපත් විය. පෙබරවාරි 8වැනිදා මාධ්‍යවේදීන් කොටුව දුම්රියපළ ඉදිරිපස කළ උද්ඝෝෂනයට මගේ බිරිය හා දියණිය පැිණ සිටි අයුරු පුවත්පත්වල මුල්පිටුවේ ඡුායාරූප පළවී තිබිණි. ඒ දැක මගේ සිරකුටියේ සගයන් සිය අඹුදරුවන් සිහිකර නොහ`ඩා හැ`ඩූ බව දැකගතිමි.
එදිනම සවස හතරවන තට්ටුවට අමුත්තන් තිදෙනකු කැ`දවාගෙන එනු ලැබීය. ඔවුන් කලූ රෙදිකැබලිවලින් මුහුණු ආවරණය කර තිබෙනු දක්නට ලැබිනි. අපරාධ පරික්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවට පිටතසිට ගෙන එන අයග් ඇස් බැ`ද ගෙනඒමක් ගැන මේ තාක් මා අසා තිබුනේ 1987-89 සමයේදීය. මෙවැනි කාලයක එය සිදුවන්නේ නිල නොවන රැු`දවුම් ක`දවුරක සිටින සිරකරුවන් මෙහි ගෙනඑනවිට බව අත්දැකීම් ඇති සිරකරුවෝ කීහ.
‘‘කොළඹ අපට පෙනෙන පැත්තට වඩා වෙනස් පැති ගොඩක් තියෙනවා. මෙහෙදි ඒ ගැන දැනගන්න ලැබෙනවා.’’ මේ කතාව කියැවුනේ ආරක්ෂක නිලධාරියකුගෙනි.
ඉන්පසුව ක‍්‍රමකමයෙන් මගේ කටඋත්තර මත පරික්ෂන වාර්තා සකස්කර ඇති බව දැනගන්නට හැකි විය. නීතිපතිවරයා වෙත යවන්නට මගේ කටඋත්තරයත්, ආයතනයේ සෙසු පිරිස අතුරින් ගත් කටඋත්තරත් මුද්‍රණාල හිමියාගෙන් ගත් ප‍්‍රකාශයත් වාර්තාවට අයත්වනු ඇත.
‘‘දැන් හරි. ඔයාගෙ වැඬේ ඉක්මනින් ඉවර කරන්නයි අපි බලන්නෙ. ඊට පස්සෙ ඞී ඕ එක අවශ්‍යද කියලා තීරණය කරයි.’’ විමර්ශන නිලධාරින් අතර ජ්‍යේෂ්ඨයකු කියා සිටියේය.
කෙසේවෙතත් ඔහු ස`දහන්කළ ‘රැු`දවුම් නියෝගය’ ඒ වනවිටත් මා අතට ලැබී නොතිබිණි. පෙබරවාරි 12වැනිදා එම නියෝගයේ පිටපතකට අත්සන් ගෙන නිලවශයෙන් රැු`දවුම් නියෝගය මට ලබා දන ලදී.
එදින සවස පැමිනි බිරියට මා එය දුන්නේ නීතඥවරුන් අතට පත්කරන්නටය.
‘‘අම්මෝ දවස් 90ක්ම නිදහස්කරන එකක් නැති වෙයිද?’’ ඇය මගෙන් එසේ ඇසුවද දෙන්නට පිළිතුරක් මා වෙත නොවීය.

    • jayantha ratnayake.
    • ජූලි 30th, 2010

    obage lipiya saema iridakama lanka puwat patin balanawa, sathya wenuwen peni sitinnata duskarai, prasasti gayakayanta tutu paduru,obagena mata adambari,obata saktiya,dairiya patami,mage subapatum.

  1. No trackbacks yet.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

