හතරවැනි තට්ටුවේදී – 14

පුවත්පතට මුද්‍රා තැබීමේ අවශ්‍යතාවය කුමක්දැයි හතරවැනි තට්ටුවට ගෙනයන අතරතුර මම අපරාධ පරික්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුවේ නිලධාරින්ගෙන් විමසුවෙමි.
‘‘සිරිමල්වත්ත ඔයා දන්නෙ නෑ මේ කේස් එකේ තියෙන බරපතලකම. කේ.පී. ගැන ඔයාගෙ පත්තරේ තියෙන තොරතුරු නිසා ඉන්වෙස්ටිගේෂන්වල තොරතුරු ලීක් වෙනවා. ඒ නිසා මේක ටෙරරිස්ට්ලට සපොට් කරන තත්වයක් හැටියටයි ෂලතන්න වෙන්නෙ. සීර්යස් ඇලිගේෂන් එකක්’’
පොලිස් පරික්ෂකවරයෙක් එසේ පැවසූ විට මට සිනා නොවී සිටිය නොහැකි විය.
‘‘මොන ඉන්වෙස්ටිගේෂන් එකේ තොරතුරුද ලීක් වෙන්නෙ?’’
‘‘කේ.පී. ගැන, එල්ටීටීඊ ඉන්ටනැෂනල් සෙක්ටර් එක ගැන… තවම පරික්ෂන කෙරෙනවනෙ’’ නිලධාරියා ගර්වයෙන් පවසයි.
‘‘මම දන්න විදියට නම්, කෙරෙන පරික්ෂණයක් නෑ. ඒත් ඉතින් කේ.පී.ගෙන් වෙන වැඩ ගන්න සූදානමක් තියෙනවා. අපි ලිව්වෙ ඒ ගැන’’ මම ඔහුට පැවසූ විට නිලධාරියා වික්ෂිප්ත විය.
‘‘මම ඔයා කියන දේවල්වලට මුක්ුත් කියන්නෙ නෑ. මොකද ඔයා එළියට ගිහින් මම කියන දේවලූ ලියයි. ඒත් ඉන්වෙස්ටිගේෂන් එකක් කරන බවයි අපේ චීෆ්ලා කියන්නෙ. කොහොමටත් ඔයාගෙ ලේයර්ස්ලට ඩිෆෙන්ස් මොනවා හරි ඉදිරිපත් කරන්න වෙයි. මොකද මේක ත‍්‍රස්තවාදය වැලැක්වීමේ පනත යටතේ ෆයිල් වෙන්න යන්නෙ.’’
මම නිහ`ඩ වූයෙමි. මේ නිලධාරින් පවසන්නේ තම ඉහළ නිලධාරින් කියන දේ පමණකි. පරික්ෂන කෙරෙන ආකාරය දන්නේ එය කරන නිලධාරින් පමණකි. එහෙත් කෙරෙන පරික්ෂණයක් ගැන ජනතව හෝ ජනතා නියෝජිතයන් දැන සිටිය යුතුය. එවැනි කිසිදු වාර්තාවක් අධිකරණයට හෝ පාර්ලිමේන්තුවට හෙළිකර නැත.
කෙසේ වෙතත් කාලය විසින් හෙළිකරන සත්‍යයන් පිළිබ`ද ඉඟිකිරීම මිස විස්තර කිරීම කළ යුතු නැත. දැනටමත් අප පුවත්පත පැවසූ දෙය පිළිබ`ද අන්ඩුව කළබලවී ඇති නිසා අධිකරණයට යාහැකි නම් සත්‍ය කුමක්දැයි සනාථ කළහැකිවනු ඇත.
‘‘ මේ කේස් එක නිසා ‘ලංකා’ පත්තරේ සීල් තියන්න අවශ්‍ය බව මහෙස්ත‍්‍රාත්ට පැහැදිලි කරන්න ලොකු මහන්සියක් ගන්න වුණා. ඔයා දන්නවද, පත්තරේ සීල් තියන්නෙ නැතිව පරික්ෂන ඉදිරියට ගෙනියන්න බැරි ඇයි කියලා මහෙස්ත‍්‍රාත් ඇහුවා.’’
ඇත්ත වශයෙන්ම අධිකරණය හමුවේ කරුණු ඉදිරිපත් කරන්නට ඔවුන්ට සිදුව ඇත්තේ ඉහළ නියෝග අනුවය.
‘‘කර්තෘ ඇරෙස්ට් කරලා පත්තරේ සීල් කරලා මේ ගැන වහාම රිපෝට් එකක් මට දෙනවා. පරික්ෂණයක් කරන්න ඕනැද නැද්ද කියලා ඉන්පස්සෙ තීරණය කරන්න බැරියැ’’
එක්තරා ආරක්ෂක ප‍්‍රධානියෙක් පොලිස් ප‍්‍රධානියකුට දුන් උපදෙස් ඒ අයුරින්ම ඉටු කරන ලදී.
‘‘ ඕව නං මගෙන අහන්න එපා. මම කියන්නෙ නෑ. හැබැයි කවුරු ඕඩර් එක දුන්නත් අපි ගස් යන්නෙ. ඒ ගොල්ලා වචනයෙන් ඕඩර් එක දෙයි. අපි ඔක්කොම කුණු අදින්න ඕනැ. අන්තිමේට වැඬේ ගැස්සුනාම උන් කොහෙවත්. අපට තමයි හියුමන් රයිට් කේස් එන්නෙ.’’ එක්තරා පරික්ෂන නිලධාරියෙක් හතරවැනි තට්ටුවේදී මට කියා සිටියේ මා අත්අඩංගුවට ගන්නා ලෙස නියෝග කළේ කවුරුන්දැයි ඇසූ විටය.
‘‘ඔයත් එළියට ගිය දවසට මේ ගැන හියුමන් රයිට් කේස් එකක් ෆයිල් කරයි. අපිට තමයි ප‍්‍රමෝෂන් නැති වෙන්නෙ. එහෙම නේද?’’ ඔහුගේ ස්වරය අනුකම්පා සහගතය. එහෙත් රහස් පොලිසියට හෝ පොලිසියට හෝ ආරක්ෂක හමුදාවට එක් වූ විට අනුන්ගේ පවු කරගහන්න සිදුවන බව දැන සිටිය යුතුය.
‘‘මට එළියට යන්න ලැබුණ දවසට එයාට නොවෙයි ඔයාගෙ ලොක්කටයි අනෙක් සේරම ලොක්කන්ටයි උත්තර දෙන්න වෙනවා. මොකද මම පත්තරෙන් මේක අදිනවා.’’ එවැනි පිළිතුරක් මට තිබුණද මම ඔහුට එසේ නොකිව්වෙමි. මා රැු`දවුම් භාරයේ සිටීම මගේ පෞද්ගලික ප‍්‍රශ්නයක් පමණක් නොවේ. ත‍්‍රස්ත මර්දන නීති ජනමාධ්‍යයට සහ ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදයට ප‍්‍රහාරාත්මක ලෙස යෙදවීමට එරෙහිව ලිවිය යුතුයැයි දැනටමත් මම තීරණය කර තිබිණි.
එදින සවස් යාමයේ මා විමර්ශන කාර්යාලයට පැමිණි පසු නැවතත් මගේ ප‍්‍රකාශය සටහන් කිරීම සිදු විය. එහෙත් ? බෝවන නිසා ඉතිරිය පසුදාට කල්තබා යන්නට උපපොලිස් පරික්ෂක ‘කේ’ ඉග්ගා සිටියේය. පොලිස් පරික්ෂක ‘පී’ අවධාරණය කළේ ස`දුදාට මගේ පරික්ෂණවලට අදාළ වාර්තාව සකස් කළ යුතු නිසා වහාම ප‍්‍රකාශය සටහන්කර අවසන් කරන ලෙසය.
උප පොලිස් පරික්ෂකවරයා අකැමැත්තෙන් එයට එක`ග විය. ඒ වනවිට අපරාධ පරික්ෂන දෙපාර්තමේන්තු පුස්තකාලයෙන් සපයා තිබුණු ‘ලංකා’ පුවත්පතට අදාළ ලිපි එකිනෙක ගෙන ප‍්‍රශ්න කරමින් මගේ් ප‍්‍රකාශය සටහන් කළේය.
ජනවාරි 10, 17, 24 සහ වැනිදිනවල සති අන්ත පුවත්පත්ද ජනවාරි 26වැනිදා සතිමැද පුවත්පත පළකළ ලිපි, විශේෂාංග සහ ප‍්‍රවෘත්ති පාදක කරගෙන මගෙන් දීර්ඝ වශයෙන් ප‍්‍රශ්න කරන ලදී.
අවසානයේ රාත‍්‍රී 8.00ට පමණ මා සිරකුටියට කැ`දවාගෙන යන ලදී. ඒ වනවිට සිරකුටිවල විශාල වෙනස්කමක් සිදුව ඇති බව ඇතුළුවනවිටම මට පෙනිණි.

  1. No trackbacks yet.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

