හතරවැනි තට්ටුවේදී – 13

අප රැුගත් වාහනය නැවත හයිලෙවල් පාර ඔස්සේ ගොස් උපපොලිස් පරික්ෂකගෙ උපදෙස් අනුව අතුරු මාවතකින් ගාලූ පාරට පිවිසුණි. මම කුතුහලයට පත් වූයේ කොතැනක යන්නේදැයි නොදැන සිටි බැවිනි.
‘‘අපි දැන් සීඅයිඞී එකට නෙවෙයිද යන්නෙ?’’ මම විමසා සිටියෙමි.
‘‘ඇයි අපි කෑම කන්නෙ නැද්ද?’’ පිලිතුරු ලෙස ප‍්‍රශ්නයක් එල්ල විය. වැල්ලවත්ත දුම්රිය මාවත අසළ පිහිටි පොලිස් නිලධාරින්ගේ නවාතැන්පොළක ආපන ශාලාවට ම කැ`දවාගෙන යන ලදී. එහෙත් මා ෂතුව දිවා ආහාර පාර්ෂලයක් ඇතිබව ඔවුන්ට මතක් කළෙමි. ඒ අනුව ඔවුන් වෙනම ආහාර ඇණවුම් කළ අතර මා වෙනම ස්ථානයකට නොගොස් ඔවුන් සිටින මේසයේ ම ආහාර ගන්නට පටන් ගත්තෙමි. මා නිවසට පැමිණෙන බව දැන සිටි බිරින්දෑ විසින් උනන්දුවෙන් වෙනස් ආකාරයක ආහාරවේලක් සකස්කර ඇති බව දැනගතහැකි විය. පොලිස් නිලධාරිහු තමන් ඇනවුම් කළ ව්‍යංජන මගේ කෑම පි`ගානට බෙදමින් සතුටු සාමිචියේ යෙදෙමින් දිවා ආහාරය ගත්හ. එහෙත් මගේ සිත කලබල වී තිබිණි.
පුවත්පත් කාර්යාලයට මුද්‍රා තබන්නට යනවගක් මට ඉවවැටී තිබිණි. උදයේ නිලධාරින් අතර කසුකුසුවක් පැවැතියද දසවසරකට මෙහා නොගැණුනු එවැනි තීරණයක් පිළිබ`ද විශ්වාස නොකළෙමි. එහෙත් ‘ලංකා’ පුවත්පත ආණ්ඩුවට හිසරදයක් වී ඇති බව පැහැදිළිය. වංචා ¥ෂණ හෙළිදරව් කරමින් දේශපාලන තීන්දු පිළිබ`ද කල්තියා ජනතාවට අනතුරු අ`ගවමින් ගෙනයන පුවත්පත් කලාව දනින් වැටුණු ජනමාධ්‍ය රොත්තක් මැද වුවද පාලකයන්ට ඇහේ කටු අනින්නාක් මෙන් විය. එසේවුවත් මුද්‍රාතබන්නට හේතුවක් ඔවුන්ට අවශ්‍ය වේ. එය කුමක් වියහැකිදැයි මම කල්පනා කළෙමි.
නැවත කාර්යාලයට පැමිණෙන ලෙස පොලිස් පරික්ෂක ‘පී’ විසින් නියෝගකර ඇතිබව උපපොලිස් පරික්ෂක ‘එස්’ පැවසුවේ සෙසු නිලධාරින් දිවා ආහාරයෙන් පසුව සැහැල්ලූ සිතින් වාහනය වෙත පැමිණෙමින් සිටියදීය. මගේ සැකය තීව‍්‍ර විය. උදයේ කාර්යාලය වෙත මා කැ`දවාගෙන ගිය මොහොතේම මගේ හිතවතුන්ට මේ ගැන අනතුරු ඇ`ගවීමක් කරන්නට හැකි විය. එහෙත් එය ඔවුන්ගේ අවධානයට ලක්වීදැයි මා දන්නේ නැත. අඩුතරමින් එවැන්නකට ඔවුන් සූදානම්වුවා නම් මට එය සැනසීමකි. මුද්‍රා තබන ලද පුවත්පත් කාර්යාලයකින් කිසිදු වැඩක් නැත. පුවත්පත නැවත සැකසීමටත් මුද්‍රා ඉවත්කළ විගස මුද්‍රණද්වාරයෙන් පිට කරන්නටත් සූදානමක් අවශ්‍ය වේ. එහෙත් ඒ ගැන ඔවුන් කොපමණ සූදානමක් ඇතිව සිටීද යන්න මට සිතාගත නොහැකි විය.
අප කාර්යාලයට යන විට පොලිස් පරික්ෂකවරුන්වන ‘ඒ’ එහි පැමිණසිටියේය. කාර්යාලය තුළට ගමන්කළ අප එහි අසුන්ගන්නට සූදානම්වනවාත් සමගම පොලිස් පරික්ෂක ‘පී’ එහි ළ`ගාවූයේ තවත් නිලධාරින් කිහිපදෙනකු සම`ගය. ඔහු අත වූ ලියැවිල්ලක් ලංකා පුවත්පත් ආයතනයේ සාමාන්‍යධිකාරිවරයා අතට පත් කෙරිණි. ඉන්පසුව පුවත කටින්කට දිවගියේ විදුලියක් මෙනි.
‘‘පත්තරේ සීල් තියන්න නියෝගය ලබිලා’’
කාර්යාලයේ සියලූම සේවකයන්ට තම පෞද්ගලික ආම්පන්න පමණක් ගෙන කාර්යාලයෙන් ඉවත්වන ලෙස නිලධාරින් විසින් ඉල්ලා සිටින ලදී. සාක්කුව වෙත එබුනු නිල්පාට කරපටියකින් අපරාධ පරික්ෂන දෙපාර්තමේන්තුවේ හැ`දුනුම්පත දරා සිටි විවිධ මට්ටමේ සහ විවිධ මුහුණු දරන නිලධාරින් විසින් ලංකා’ කාර්යමණ්ඩලයේ ගමන් මලූ පිරික්සීමෙන් පසුව ඔවුන්ට පිටතට යන්නට හැකි විය. මා කාර්යාල භූමියෙන් ඉවතට කැ`දවාගෙන යන ලෙස උපපොලිස් පරික්ෂකවරයෙකුට උපදෙස් දෙන ලදී. ඒ අනුව කාර්යාලයට පිවිසෙන පඩිපෙළ වෙත මා රැුගෙන යන ලදී. ජනමාධ්‍යවේදීන් හා ඡුායාරූප ශිල්පීන් පොරකමින් ලංකා කාර්යාලයේ සිදුවන්නේ කුමක්දැයි දැනගන්නට පැමිණ සිටියහ. පොලිස් පරික්ෂක ‘ඒ’ විසින් බැ?රැුරුම් මුහුණකින් සිය අත්සන යොදා අප පුවත්පත් කාර්යාලයට මුද්‍රා තැබීම සිද විය. කැමරාකරුවෝ ‘ලංකා’ කාර්යාලය මුද්‍රාතබන අකාරය සිය කැමරාවල සටහන් කරගත්හ. පිටස්තර ජනමාධ්‍යවේදීන්ට එක් අතකින් එය උණුසුම් පුවතක් විය හැකිය. එහෙත් වසර අටකට මගේත් මගේ සගයන්ගේත් නිවස බ`දු වූ මේ නිවහන නැවතවිවෘත කළ නොහැකි තහංචියකට යටත්වනු දක දැක මා නිහ`ඩව බලා සිටියෙමි. සමහර ඡුායාරූප ශිල්පියෝ මා එහි රැු`දී සිටිනු දැක වහා සිය කැමරා ම වෙත එල්ලකර ඡුායාරූප ලබාගත්හ. නිලධාරින්ගේ මුහුණු ඡුායාරූපයට නෙගන්නැයි ඔවුන් වෙත ඉල්ලීමක් කෙරිණි. කාර්යය අවසන් කළ අපරාධ පරික්ෂන දෙපාර්තමේන්තු නිලධාරිහු මා කැ`දවාගෙන පඩිපෙළ බැසියන්නට වූහ. හෘදය කම්පනය අධික වෙමින් පඩිපෙළ බැස ආ මා පහත ද්වාරය අසළ සිටි මගේ කාර්යාල සගයන්වෙතින් සමුගන්නට පෙරාතුවම ගොරහැඩි පොලිස් ජීප්රියකට නංවාගන්නා ලදී. ජීප්රථය දේලක`ද රථවාහන ආලෝක සංඥා පුවරු පසුකරයන තෙක් එහි සිටි ඡුායාරූප ශිල්පියෝ කැමරාවලට විරාමයක් දුන්නේ නැතිබව මට මතකය.
එහෙත් ඉන්පසුව බොහෝ වෙලාවක් යනතුරුම ජිප්රථය යන්නේ කොහේදැයි අවබෝධයක් මට තිබුණෙ නැත.

  1. No trackbacks yet.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

